Crush

Piyasaya orijinal bir oyun sürmek zordur. Çoğu yapım birbirinin taklidi yada en azından örnek alınandan kendini belli eden parçalar içerir. Günümüzde çoğu yapımın orijinal içeriğe sahip olmayışı, beraberinde �Neden eskiden oynadığımız oyunlardan aldığımız zevki artık alamıyoruz?� sorusunu doğuran başlıca etken. Zoe Mode firması Sega�nın da desteğini arkasına alarak piyasada onlarca başarısız taklidi bulunan bir türe, Puzzle-Platform türüne orijinal bir yaklaşımla karşımıza çıkıyorlar: Crush.

Uyuyamama problemi ve çılgın doktor

Bir el konsolundan beklenmeyecek marifetlerle çıkan PSP, beraberinde onun özelliklerini sonuna kadar kullanan 3D yapımlar ile keyifli saatler geçirmemizi sağladı. Ancak hep unutulan bir nokta vardı: 2D. Bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az sayıda 2D platform oyunu PSP�de misafir oldu. İşte Crash tam bu noktada özlemimizi gidermek üzere boşluğu dolduruyor. Yapım Puzzle-Platform türünde. Ancak burada dikkat çeken nokta 2D ile 3D�nin yapımda iç içe olması. Nasılına birazdan değineceğim… Peki onu orijinal yapan şey bu kadar mı? Elbette hayır. Crush, üzerinde biraz titiz çalışıldığında bir Puzzle oyununda dahi güzel bir hikaye olabileceğini bizlere kanıtlıyor. Karakterimiz Danny, sorunları olan ve bu yüzden uyku problemi yaşayan biridir. Uyku problemi o kadar büyür ki, artık dayanamayarak bir psikiyatri kliniğinden yardım almak ister. Klinikte karakterimizi Dr.Reubens karşılar. Ancak Danny asıl doktorun akıl sağlığından şüphe etmeye başlar. Zira Dr.Reubens tedavi için ilginç bir makina geliştirmiş ve onu C.R.U.S.H (Cognitive Regression Utilizing Psychiatric Heuristics ) olarak isimlendirmiştir. Yalnız Danny�nin atladığı nokta �Psychiatric�teki P�nin nasıl olduysa Crush�taki �S�ye dönüştüğü (!) Doktorun geliştirdiği makina öyle bir şeydir ki Danny kafasına taktığında zihninin içinde bir yolculuğa çıkar. Ancak Crush biraz farklı bir yapıya sahiptir. Uyku problemine neden olan sorunları birer puzzle şeklinde karşısına çıkartır karakterimizin. Danny bölüm sonuna ulaştıkça sorunları da yavaş yavaş çözüme kavuşmuş olur.

3D’den 2D’ye geçişler

Hikaye çok iyi olmayabilir, ancak bir Puzzle oyununda dahi istendiğinde neler yapılabileceğini gösteriyor. Çizgi roman vari grafiklere sahip resimler ile anlatılan hikaye ayrı bir tat kazanmış. Sesinden biraz yaşlı, birazda çılgın olduğunu anladığımız profesör bizi hiç yalnız bırakmıyor. Önce sistemin nasıl işlediğini anlatıyor, ardından bir kaç bölümden oluşan tutoriallar ile bizi sisteme alıştırıyor. Her bölüm üç boyutlu farklı platform yapılarından oluşuyor. Amacımız basit; platformun farklı yerlerine yerleştirilmiş değişik puanlardaki yumuşak renkli küreleri toplayarak çıkış kapağını açacak kadar küre toplayarak kapağa ulaşmak. Ancak bu noktada işin o kadar da kolay olmadığını anlıyoruz. Zira yapımın orjinalliği bu noktada başlıyor. Platformlar 3D, ancak Crush�ın yapısı gereği Danny ayağını yere vurduğu zaman ortam 2D�ye dönüyor. Biraz açıklamaya çalışırsak… Platformlar 3D olduğundan ok tuşları ile isteğimiz bakış açısına geçebiliyoruz.

Crush

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön