Delta Force: Land Warrior

Sözü hiç uzatmadan konuya giriyorum bu kez. Bildiğiniz gibi Delta Force, ABD ordusunun gizli askeri operasyonlarda kullandığı özel bir birlik. En büyük özellikleri ise gerek silah, gerek diğer teçhizat en son teknolojileri kullanmaları. Hatta sadece bu birimin kullanması için bile yeni cihazlar geliştiriliyor.

Oyunumuz ise bu seride çıkan üçüncü oyun. Diğerlerinden en büyük farkını ise grafik motorunda göreceksiniz. Şahsen bu serideki oyunları ne kadar çok beğeniyor olsam da serinin ilk iki oyununu grafik özellikleri nedeniyle zevk alarak oynayamamıştım. Bilmeyenler için söylemekte yarar görüyorum, oyunumuz temelde bir FPS, yani Quake, Unreal vb. gibi birinci şahıs gözüyle oynadığınız bir aksiyon, ancak içeriği çok farklı. Bu oyunu birçok oyunun birleşimi olarak da görebilirsiniz: Unreal Tournament + Rainbow Six gibi, veya Counter Strike + Soldier of Fortune gibi (eleştirmeyin lütfen! :))…

Ama en büyük özelliği Delta Force isimli özel birliğin görevlerini oynuyor olmanız elbette. Elinizin altında en son teknoloji silahlar ve teçhizat var, örneğin sürekli olarak güncellenen ve GPS özelliklerinin içinde bulunduğu radar ve harita sisteminiz. Oyunda kullanılan tüm silahlar ve ekipman birim tarafından gerçekte kullanılanların özelliklerini taşımakta, hatta bazıları henüz geliştirilme aşamasındaki prototipler olsa bile 🙂

Oyunun hem multiplayer hem de single player özelliği var. Single player’da toplam 30 görev içeren bir kampanya var; Hikaye Mısır piramitlerinde başlıyor, Almanya’ya, oradan da petrol platformuna doğru devam ediyor. Bunlar sadece oynayabildiğim 3-4 göreve ait izlenimlerim, inşallah bir-iki gün içinde sonuna kadar ulaşacağım. Oyunu aldığın günden beri ne yapıyorsun peki diye soruyorsanız, yerel ağda (LAN) multiplayer oynuyoruz… Oyunun kampanya görevleriyle yetinmeyecek Delta Force tutkununlarının en sonunda yapacakları da zaten bu. Bu konuya daha sonra döneceğiz.

Yazının başında dediğim gibi oyundaki en büyük yenilik 3D grafik motorunda. İlk iki sürümde Novalogic “Voxel Engine” adını verilen ve 3D kart gerektirmeyen bir grafik motoru kullanmışlardı. Bu motorun bazı avantajlarının yanında oldukça fazla dezavantajı vardı, en önemlisi de kuvvetli bir makina istemesi ve verimli çalışmak için belli grafik kartlarını seviyor olmasıydı. Delta Force’un popüler olmasının yanısıra hakettiği yaygınlığa erişememesinin bence en büyük nedeni de bence bu. Tür olarak bir FPS olsa da yüksek oynanabilirlik değeri, konusu, içeriği ve gerçekçiliği açısından oldukça farklı bir oyundu; zaten bu nedenle Delta Force 2 ABD ordusunda eğitim amacıyla kullanılmaktaydı (Land Warrior’un kullanılıp kullanılmayacağı belli değil).

Delta Force: Land Warrior

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön