Bazı firmalar vardır ki yaptıkları ya da yayınladıkları yapımların her daim oynanabilir olduğunu bilirsiniz. Arada kazalar olsada bu firmalara oyuncunun güveni tamdır. Yayınladıkları oyunları gözünüz kapalı alırsınız hep. İşte Exit�ta böyle bir firma tarafından yayınlanıyor; Ubisoft. Yapımcısı Taito Corporation çok fazla tanıdık gelmesede 1980�lerden günümüze, X360 ve Wii gibi platformlara dahi oyunlar üreten bir firma. Ubisoft�unda güvenini kazanmış olmalı ki, Exit gibi güzel bir oyunu PSP platformunda bizlerle tanışma fırsatı verdi.
007 James Bond
Exit, konusu olan fakat hikayesi bulunmayan bir yapım. UMD�nizi takıp ilk videoyu izledikten sonra da bu fikriniz değişmiyor. Zira giriş videosu hikayeyi değil, 007 James Bond vari sahneleriyle Mr.Exit�ın kahramanlık sahnelerini gösteriyor. Yapımı biraz tanıdıktan sonra hikayeye de zaten çok fazla ihtiyaç olmadığı, bu bakımdan da hikayenin eksikliğinin hissedildiğini söylemek doğru olmayacaktır. Mr. Exit�i biraz anlatmak gerekirse, kendisine yakışan en güzel cümle kısaca �Kaçış Uzmanı� olacaktır. Karakterimiz tehlikeli durum ve ortamlardan nasıl paçayı kurtarırız sorusuna en iyi çözümleri üretebilen biri.
Yapım temel olarak puzzle-platform tarzında yapılmış. PSP�ye çok yakışan ve bir o kadar da eksikliğini hissettiğim bir tarz platform tabanlı oyunlar. Nedenini bilmiyorum ancak PSP�ye Jazz Jackrabbit, Mario v.s tarzı yapımlar pek çıkmıyor. Bu bakımdan Exit�ı oynarken çok zevk aldığımı ve platform tarzıyla hasret giderdiğimi söyleyebilirim. İlk on bölüm boyunca karakterimizi nasıl gerçek bir kahramana, gerçek bir kaçış uzmanına dönüştürebileceğimizi öğreniyoruz. Amacımız basit; yanan binalardan, depremden hasar görmüş hastanelerden, toprak ve çığ altında kalmış otellerden mahsur kalmış kişilerin hayatlarını kurtarmak ve onlarla birlikte çıkışa ulaşmak.
Ailenizin kurtarıcısı
Yapımda zorluk seviyelerinin çok iyi ayarladığını söyleyebilirim. Başlarda kolayca bulunabilen çözümler, bölüm atladıkça giderek zorlaşmaya başlıyor. Oynadığımız mekanlar bahsi geçen felaketlerden nasibini almış yapıların ortadan kesilmiş halleri olarak düşünülebilir. Sizin baktığınız yönde duvarları olmayan yapıların böylece içinde olup bitenleri görmek ve karakterleri yönetmek mümkün oluyor. Oynanışı tanımlayabilecek en iyi anlatım için barbie evleri diyebiliriz. Zira oradada karakerterleri kumanda için evin yarısı kesiktir. Analog tuş ile mouse�u ekran kenarlarına kaydırınca yapının diğer bölüm ve katlarındaki tehlikeleri ve kurtarılması gereken kişileri de bulabiliyorsunuz. Binanın hangi kat ve konumunda olduğunuzu da Select tuşu ile çıkan mini harita ile görebilmektesiniz.
Oyun boyunca hayatının kurtarılmasını bekleyen dört faklı tipte insan çeşidi bulunuyor. Bunlar çocuklar, yetişkinler, yaşlılar ve yaralılar. Yetişkinler Mr.Exit kadar güçlü ve dinçler ancak onun kadar uzağa sıçrayamıyorlar. Yaşlılar da her ne kadar kuvvetli olsalarda (bu panik anındaki adrenalinden kaynaklanıyor olsa gerek) yetişkinler kadar aktif olamıyorlar.